Thursday, June 24, 2010

alahai BUJANG...

assalamualaikum!!!

ehem2... arinikan (ari rabu, 23 june 2010). actually mcm hari2 biasa jugak. aku tido lewat, bgn awal sket rinih. lunch dgn boyfriend kat umah, makan nasi dgn kari ayam tin yeos je. kenyang jugak! sebenarnya td antara dua jugak, nak drummet ke kari ayam? hmm... disebabkan aku terliur tgk boyfriend aku mkn nasi ngn kari ayam tin, aku pun tiru jugak lahhh... hahahaha! hurmm....

petang aku tido... pening kepala... bgn2 trus mandi then kebetulan boyfriend aku balik umah... die ajak kuar. mulanya aku refuse... xmo lah, tp boyfriend aku pandai ayat2 aku sampai aku layu dan lemah longlai tapi ttp bertenaga untuk menukar pakaian dan besiap sedia utk pergi bejalan2 shopenk brg dapo.. hehehe

aku men tangkap muat je then trus menyusul boyfriend aku ke kereta. pusing2 bintulu nak cari ikan, laz2 g parkcity mall... g supermarket situ je. beli brg2 dapo. i agree je bebeh, janji happy! huhu! sampai2, tgk suasana xde la brapa ramai org, mungkin sbb weekdays kut... so aku n boyfriend aku berjalan menuju ke supermarket... melangkah je ke pintu msuk aku capai bakul n letak pada mini trolley... then boyfriend aku sorongkan. dipendekkan crita, mcm2 yg kitorg beli! aku apa lg, tu la pluang nak amek mcm2! boyfriend byr kan... ekekekeke! salah satu favourite yg aku capai, lamb chop... yg dah siap merinet dah... nyum2! *xsabar nak balik rumah*

makan mlm dgn penuh bergaya... nasi lauk lamb chop. penah dgr? hahaha cuba la... besh jugak! kongsi satu slice ngn boyfriend, baru romentik... lgipun boyfriend aku xmkn sgt lamb chop, tkut gaot.. hohohoh! semasa aku dengan ganas mengunyah lamb chop, boyfriend aku memulakan cerita tentang, BUJANG....

Bujang... yer, bukan single or solo... tapi namanya Bujang. sangat handsome, segak, bergaya, kulit sawo matang, dan juga sahabat setia kepada boyfriend aku pada suatu ketika dahulu, ketika masih di bangku sekolah menengah... boyfriend aku menyatakan bahawa, bujang ni mmg BFF die dulu.. huhu! teman berbual, teman curhat (curahan hati), teman makan, dan sebagainya... boyfriend aku citer jugak, Bujang ni mmg ade jgak kawan2 lain tp bila ade boyfriend aku, die akan trus g kat boyfriend aku lah.. sungguhpun Bujang dan boyfriend aku xsama skolah, tp mereka kerap berjumpa apabila tamatnya waktu persekolahan.. pasti boyfriend aku pergi menemui Bujang, kadang2 bawa makanan utk Bujang.. bg boyfriend ku, Bujang saja la yg memahami jiwa raga boyfriend aku ketika itu.. huhu! Kadang2, boyfriend aku sengaja nak kenakan Bujang yg tengah kelaparan, die bawak bekas kosong lalu angkat tinggi2, meronta2 Bujang nak tgk ape dlm bekas tu.. kesian... hahah! xbaikkk!! boyfriend aku crita jugak, kadang2 kalau petang2 Bujang lambat balik ke rumah, atau mmg sengaja boyfriend aku menyimpan niat jahat kat Bujang, didendanya Bujang tuh! haih! perangai boyfriend aku sampai sekarang xubah2! dgn aku2 skali pun suka die mendenda! huhuh!

tau ape didendanya, alahai Bujang... disiramnye Bujang dgn air.. bukan stakat tu, boyfriend aku siap gosok2kan, sabun2kan.. sengaja taw boyfriend aku ni.. jahat! hahah! tau la si Bujang tu xbrapa bekenan sgt ngn air.. hahahaha alahai Bujang.. walaupun masa tu zaman skolah menengah, boyfriend aku ni masih lagi men kejar2 ngn si Bujang ni, masyaAllah.. ape nak jadi.. dah mereka ni sahabat yg baik, akrab..

tapi... setelah boyfriend aku tamat skolah menengah, boyfriend aku mula bz.. die terpaksa meninggalkan Bujang.. itulah lumrah kehidupan, pasti ada perpisahan.. Bujang xde kawan, ingatkan die pun nak follow boyfriend aku, tp xboleh.. Ade lg tanggungjawab lain yg Bujang handle.. lama mereka lost kontek.. kedua2 mereka sepi... xde teman bicara, teman luahan hati dan prasaan, teman lepak... kesian.. lagi2 si Bujang, kerana baginya boyfriend ku ini lah teman sejatinya dunia akhirat.. Boyfriend ku lah yg slalu berkongsi makanan dgn nya, mcm2lah.. Bujang sangat2 kesepian, kurus, nak kontek boyfriend aku pun payah.. hp xde, laptop xde, broadband apatah lg.. bapak boyfriend aku pun kesian tgk kat Bujang nih, temenung je kerjanya..

xlama kemudian, boyfriend aku dgr2 crite bahawa, Bujang telah pun dijual...DIJUAL??? scroll perlahan2 dgn penuh kesabaran....

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"haii... pe kaba? sronok baca kisah moyang saye?"

HAAAA.... lamb chop yg aku makan td bukanlah BUJANG... kisah bujang ini sudah berlaku kira2 40 tahun yg lalu.. alahai Bujang.. hehe!

dan sekarang, aku tengah perhatikan org bujang sedang tidur... NGEE! (topik lain)
*you kenal die kuttt* ;ppppp

p/s : boyfriend aku, Encik Rosli... bapanda aku... huahua!*
THANKS baca! chowbedah!

2 comments:

Doppellganger said...

haha nice one-!perenggan 2nd last tu i tertny2 sape.. ;p

NiYA said...

ouh..? org bujang tu? nasib baik bukan die yg si bujang tu kann. ntah sape tuhhh, sedap je die tido. u kenal die kan... ekekekk sape ntah nama die eh. zh..zh..zha.... ish johari la senang... hahax!

Post a Comment